Your browser is out of date!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Try Firefox or Chrome!

Organizacja firmowej imprezy

Coraz więcej polskich firm decyduje się na organizację różnego rodzaju imprez firmowych: od połączonego z konferencją „after party”, przez świąteczne imprezy firmowe, po imprezy tematyczne. Organizacja takiej imprezy wiąże się z niemałym wyzwaniem i aby nie stała się wydarzeniem wątpliwej przyjemności warto podejść do niej w sposób analityczny. Jak,zatem, zorganizować imprezę firmową?

Po co organizowane są imprezy firmowe?

Warto zastanowić się nad celami tego rodzaju imprez. Zdecydowanie najczęściej chodzi o integrację załogi lubrozluźnienie panującej w pracy atmosfery. Dla pracodawcy ważny jest również wzrost identyfikacji z firmą, w której się pracuje, a bardzo często również o nagrodzenie najlepszych indywidualności, czy też nagrodzenie grup/zespołów pracowników.

Cel: integracja.

Zazwyczaj w firmach działają zespoły pracowników złożone z kilku do kilkunastu, stale ze sobą rywalizujących osób (rywalizacja między teamami oraz rywalizacja wewnątrz konkretnej grupy pracowników). Gdzie występuje rywalizacja, pojawia się również konflikt, zwłaszcza, jeśli do danej grupy pracowników należą nie tylko wzorowi pracownicy, lecz również osoby mające problemy, nie wyrabiające norm, zestresowane lub zwyczajnie nowe. Dlatego rewelacyjnym sposobem na integrację są chociażby zawody sportowe lub pochodne konkursy grupowe. Wzrasta wówczas, integracja wewnątrzgrupowa, na chwilę zostaje zachwiana hierarchia w firmie, pracownicy zaczynają widzieć w swoich kolegach z pracy ludzi, zaczynają darzyć się wzajemną sympatią, nie zważając na podział na grupy, a ilość konfliktów i wzajemnych złośliwości spada.

Wzrost identyfikacji z firmą

Dla firmy często ważne jest to, żeby pracownicy zwyczajnie ją lubili. Dlaczego? Bo pracownik, który lubi swoją firmę to przede wszystkim „żywa reklama”, a pracownik, który swojej pracy nie lubi może zrobić niezwykle skuteczną antyreklamę. Najlepsza drogą do wzrostu identyfikacji z firmą jest rozdanie wśród pracowników dobrej jakości gadżetów opatrzonych logiem firmy, m. in. kubków, koszulek, smyczy na klucze, czy długopisów itp.

Nagradzanie

Czy nagradzanie podczas imprezy ma sens? Oczywiście! Bo działa to w dwie strony. Po pierwsze wpływa to na motywację obdarowanego, jak również działa na wyobraźnię pozostałych. Nagrody powinny mieć solidną wartość. Poklepanie po ramieniu, czy zwykły dyplom i uścisk dłoni zadziała zupełnie demotywująco na jednostkę oraz nie zachęci innych pracowników do zadawania sobie trudu w przyszłości. Podobnie, jeżeli nagrody otrzyma cała rzesza pracowników. Osoby, które angażowały się bardziej poczują się niedowartościowane, a z kolei Ci, którzy wykonali niewielka pracę nie będą mieli bodźca do większej pracy.

Dobre rady

Najlepszym sposobem na zorganizowanie imprezy „dopiętej na ostatni guzik” jest skontaktowanie się z profesjonalną firmą zajmującą się organizacją tego typu wydarzeń. Dobrym pomysłem jest zorganizowanie imprezy tematycznej. Wymusza to na imprezowiczach wykazanie się inwencją i pozwala na powiedzenie „czegoś o sobie” za pośrednictwem swojego stroju. Należy pamiętać o odpowiednim doborze miejsca, jak również o transporcie imprezowiczów do domu.

Czego unikać?

Bzdurnym pomysłem byłoby zorganizowanie imprezy w środku tygodnia, kiedy to nazajutrz wszyscy musieliby iść do pracy. Drugim poważnym błędem byłoby zorganizowanie eventu w miejscu gdzie nie ma jednej dużej sali, w której mogliby pomieścić się wszyscy. Organizacja takiego wydarzenia w lokalu posiadającym liczne zakamarki uniemożliwia przemowę do wszystkich pracowników jednocześnie oraz wzmaga podział towarzystwa na grupki, co z pewnością nie sprzyja integracji.

Otwarty bar?

No właśnie. Robić, czy nie. „Open bar” stanowi naprawdę niezłą atrakcję. Jednakże często zdarza się tak, że część pracowników bardzo chętnie z niego korzysta.. nadmiernie chętnie, nie zważając na to, że patrzą na nich przełożeni. Dobrym pomysłem jest umówienie się z firmą zajmującą się cateringiem, by napoje alkoholowe były płatne, ale jednocześnie tanie.