Mobile marketing – optymalizacja kampanii reklamowych dla użytkowników mobilnych

Obecnie urządzenia mobilne stały się nieodłącznym elementem życia codziennego dla milionów ludzi na całym świecie. Dzięki powszechnej dostępności i wszechstronności, marketing mobilny stał się niezwykle istotnym obszarem strategii marketingowych dla firm. Jednak, aby odnieść sukces w świecie mobilnego marketingu, nie wystarczy jedynie obecność na mediach społecznościowych czy strona internetowa. Kluczową rolę odgrywa spersonalizowanie kampanii reklamowych pod grupę docelową i umiejętne wykorzystanie kanałów marketingu mobilnego. Czym tak naprawdę jest mobile marketing i jak go stosować? Przeczytaj ten artykuł, aby się dowiedzieć! 

Co to jest marketing mobilny? 

Marketing mobilny, czyli mobile marketing, to marketing korzystający z reklamy poprzez urządzenia mobilne i przenośne jak smartfony czy tablety. Do marketingu mobilnego można zaliczyć reklamę poprzez strony internetowe, SMS i MMS, media społecznościowe czy wiadomości na e-mailu. Jest to bardzo istotny rodzaj marketingu, gdyż tak naprawdę większość osób w obecnych czasach korzysta z urządzeń mobilnych, a liczba użytkowników wzrasta z roku na rok.   

Dzięki wyrażeniu zgód na dostęp do lokalizacji użytkownika treści mogą być idealnie spersonalizowane pod odbiorców. Łatwiej jest także promować lokalne produkty, usługi, firmy czy restaurację. To sprawia, że określenie grupy docelowej i jej danych biograficznych jest łatwiejsze. 

Narzędzia marketingu mobilnego 

W marketingu mobilnych tworzone treści są personalizowane pod dany obszar i grupę docelową. Udostępniając dane lokalizacyjne i zgody marketingowe użytkownicy dokładają swój wpływ do skuteczności marketingu internetowego. Weźmy na przykład marketing mobilny stosowany przez popularne dyskonty. Załóżmy, że klient co miesiąc kupuję konkretne produkty, na przykład karmę dla zwierząt, żele pod prysznic czy kasz i makarony. Dzięki marketingowi mobilnemu dostanie on powiadomienie SMS, gdy produkty, które regularnie kupuje, znajdą się na promocji. Dzięki temu może on uzupełnić zapas po korzystnej cenie. Wykorzystanie marketingu poprzez komunikaty SMS, MMS czy e-mail jest często stosowane przez sklepy, duże sieci oraz mniejsze. Dodatkowo jeśli firma posiada aplikację, to również za jej pomocą może wysyłać powiadomienia o produktach na promocji, a użytkownik może gromadzić punkty lojalnościowe, które dadzą dodatkowe zniżki i promocje. Często reklamy pojawiają się na mediach społecznościowych i też są kierowane do konkretnych grup odbiorców. Na przykład do osób, które obserwują profile i treści o zwierzętach, mogą oni dostawać reklamy sklepów zoologicznych.  

Mobile marketing – korzyści 

Mobilny marketing to szereg korzyści, nie tylko dla firm i produktów, ale również dla odbiorców. Gdyby wszyscy dostawali takie same reklamy, to przede wszystkim byłyby mało angażujące, a konwersja niska. Wiele osób czułoby, że są one zbyt nachalne i niewartościowe dla nich i by je z łatwością ignorowało. Natomiast jeśli reklamy są personalizowane pod daną osobę, to jest większa szansa, że będą skuteczne. Dodatkowo chyba każdy woli dostać wiadomość o promocji na produkt, który faktycznie używa i lubi, niż dostawać reklamę produktów, które kompletnie go nie dotyczą. Marketing mobilny pozwala na dostosowanie reklam i komunikatów pod odbiorców, większą skuteczność kampanii oraz większe zadowolenie użytkownika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *