Wirtualne biuro prasowe w WhitePress

WhitePress to platforma pełniąca rolę pośrednika w publikacji treści. Posiada ona bardzo ciekawy moduł e-PR, który pozwala na stworzenie profesjonalnego biura prasowego. Biuro może stać się idealnym narzędziem do komunikacji z dziennikarzami. Przedstawiamy kilka podstawowych zasad dotyczących jego tworzenia.

Zadbaj o ciekawy wygląd biura prasowego

Atrakcyjny wygląd biura prasowego z pewnością przyciągnie większą liczbę zainteresowanych. Zaświadczy również o naszym profesjonalizmie. W końcu przekaz medialny to nie tylko tekst. Istotna jest także towarzysząca mu grafika. Powinniśmy, więc przygotować odpowiednią grafikę na stronę główną, logo i zdjęcie główne, zastanowić się nad wyglądem samych wpisów oraz ustawić obowiązujący we wszystkich notatkach rozmiar i styl czcionki. Pamiętajmy o tym, aby zdjęcia zamieszczane w biurze prasowym nawiązywały tematycznie do branży, w której działamy.

Zamieść unikalny opis firmy

Unikalny i ciekawy opis naszej firmy jest ważny z dwóch powodów. Po pierwsze stanowi źródło informacji dla naszych klientów. Po drugie zaś informuje roboty wyszukiwarki, jakie treści zawiera strona. Dzięki unikalnemu opisowi, jego treść nie zdubluje się z innymi treściami na stronie. W przeciwnym wypadku możemy mieć problemy z uzyskaniem wyższych pozycji w wyszukiwarce, niż konkurencyjne strony.

Stwórz bazę dziennikarzy

Korzystanie z biura prasowego wymaga posiadania własnej bazy dziennikarzy. Umożliwia ona szybki kontakt, ze wszystkimi mediami, w których pragniemy zaistnieć. Dzięki temu narzędziu możemy działać naprawdę sprawnie i szybko docierać z informacjami tam, gdzie planujemy. Baza dziennikarzy jest także podstawą do budowania pozytywnych relacji z nimi.

Dostarczaj interesujących i poprawnych treści

Dobra notatka prasowa powinna być napisana według obowiązujących zasad. Komunikaty prasowe pisane są zawsze w trzeciej osobie. Należy, zatem unikać zwrotów „my”, „nasze” czy „moje”. Tytuł powinien zachęcać do przeczytania treści. Nieodłącznym elementem notatki prasowej jest także zwięźle zredagowany nagłówek. W dalszej części notatki należy rozwinąć wiadomość. Komunikat prasowy powinien zawierać również informacje o firmie oraz kontakt do autora. Styl i estetyka treści też ma znaczenie. Błędy ortograficzne, gramatyczne czy stylistyczne są w takim tekście niedopuszczalne.

Notatka prasowa nie jest tekstem reklamowym. Powinna mieć charakter informacyjny. Idealna długość tekstu to 2500 – 3000 znaków. Chcąc wzbogacić komunikat prasowy, możemy zamieścić w nim np. wypowiedzi ekspertów. Oczywiście, tekst przygotowujemy w formie elektronicznej tak, aby możliwa była jego edycja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *