Jak połączyć public relations z content marketingiem?

Public relations i content marketing to dwie dziedziny marketingu, które nie tylko powinny ze sobą współistnieć w ramach jednej strategii marketingowej, ale również przenikać się i uzupełniać. Okazuje się, bowiem, że te dwa zagadnienia mają ze sobą wiele wspólnego i potrafią tworzyć wyjątkowo zgrany duet.

Zależności między PR, a content marketingiem

Do podstawowych zadań public relations zwłaszcza, gdy mówimy o elektronicznych formach, należy kształtowanie świadomości marki i budowanie wokół niej społeczności, wzrost rozpoznawalności marki oraz zwiększenie efektywności działań kryzysowych i antykryzysowych. Wśród głównych funkcji content marketingu wymienić należy odpowiednie planowanie działań marki, kontakt z odbiorcami marki, a przede wszystkim ich informowanie, inspirowanie i edukowanie, zachęcanie do dialogu z marką oraz zaangażowanie odbiorców, którzy mogą współtworzyć markę. Trudno nie zauważyć zależności między tymi zadaniami.

Budowanie wizerunku marki opiera się przecież na zaplanowaniu działań, które zmierzają do realizacji tego celu. Tworzenie społeczności wokół marki musi wiązać się dostarczeniem jej treści, które informują, edukują czy inspirują. Rozpoznawalność marki jest między innymi efektem dialogu z odbiorcami oraz interakcji z nimi. Dobre relacje z użytkownikami pozwalają również walczyć z kryzysami, a nawet zapobiegać im.

Dlaczego content marketing potrzebuje public relations?

Obecnie każdy może być twórcą treści. Aby jednak treści przebiły się w Internecie, muszą być wartościowe i unikalne. Ważne również, aby były w jakiś sposób użyteczne dla odbiorców. Konkurencja w sieci jest ogromna. Tekst, który nie spełnia określonych kryteriów może, zatem pozostać zupełnie niezauważony. Bardzo często powodem jest brak współpracy na linii public relations-content marketing.

Tymczasem dobry PR jest w stanie przetrzeć naszym treściom drogę do zaistnienia w sieci. W wyniku działań PR-owych nasza marka staje się rozpoznawalna. Możemy, zatem łatwiej trafić do naszych odbiorców. Blog firmowy łatwiej znajdzie czytelników, jeżeli firma, która go tworzy zbudowała już wcześniej pozytywny wizerunek swojej marki.

Public ralations to również dobry sposób na zdobycie większego zasięgu. W wyniku działań PR-owych posiadamy przecież pewne cenne kontakty. Możemy zgłosić się do portalu branżowego, z którym już współpracowaliśmy z prośbą o zamieszczenie naszych treści wraz z linkiem.

Działania PR-owe, które będą skutecznie wspierać content marketing można rozpocząć w dowolnym momencie. Nigdy nie jest na to za późno, a wszelkie zaległości są do nadrobienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *