Wielu właścicieli firm zastanawia się, czy nie zrezygnować z prowadzenia firmowego bloga na rzecz fanpage’a. Warto mieć świadomość, że obydwa te narzędzia są przydatne w prowadzeniu własnego biznesu, a jedno nie może zastąpić drugiego. Wynika to z faktu, że pełnią one nieco inne role. Blog jest miejscem, w którym gromadzimy wartościowe teksty, natomiast fanpage służy raczej, jako ich skuteczny dystrybutor. Dla wszystkich, którym przeszło przez myśl zamknięcie firmowego bloga przedstawiamy, zatem korzyści płynące z jego posiadania.
Blog daje nam pełną niezależność
Nie da się ukryć, że treści zamieszczane na Facebooku przyczyniają się do zwiększania ruchu na stronie obcego serwisu. Tworząc wartościowe treści i wrzucając je na fanpage’a działamy, więc przede wszystkim na korzyść tego serwisu, a nie swoją własną. Blog daje nam natomiast pełną niezależność. Posiadamy tu pełną wolność, jeżeli chodzi o zarządzanie medium i to my czerpiemy profity z content marketingu. Dodatkowo blog daje nam szansę wejścia w rolę eksperta i nawiązania głębszej relacji z użytkownikami.
Blog oferuje nam pełną stabilizację i kontrolę
Może trudno nam w to uwierzyć, ale tak naprawdę nie mamy zbyt wielkiej kontroli nad naszym fanpagem na Facebooku. Blog jest o wiele stabilniejszym rozwiązaniem. Nie wiąże się z tak dużym ryzykiem wizerunkowym, jak fanpage. Posiadając konto na Facebooku, czy to osobiste, czy firmowe zgadzamy się na regulamin oraz zobowiązujemy się do przestrzegania narzucanych nam zasad. Na blogu sami jesteśmy sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Zwróćmy też uwagę na fakt, że treść, którą zamieszczamy na fanpage’u poza serwisem nie znajduje raczej zastosowania. Natomiast treści umieszczane na blogu są bardziej uniwersalne.
Blog to magazyn contentu
Na blogu firmowym zamieszczane są w sposób uporządkowany wartościowe treści, do których możemy w razie potrzeby odesłać odbiorcę. Dobrze zaplanowany i prowadzony blog to nie tylko wizytówka firmy, ale również rzetelne źródło informacji na temat samej firmy oraz jej produktów i usług. To tutaj nasi klienci, również ci potencjalni mogą znaleźć przydatne i ciekawe informacje. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że w internetowej strategii marketingowej blog stanowi podstawę wszelkich działań.
Blog firmowy daje nam spore możliwości, jeżeli chodzi o rodzaj zamieszczanych treści. Możemy na nim opisywać w różnym kontekście swoje produkty. Możemy informować o aktualnej ofercie. Możemy też inspirować i doradzać. Zamieszczane na firmowym blogu wpisy mogą być materiałami edukacyjnymi, instrukcjami, wizualizacjami. Nic nie stoi na przeszkodzie stworzenia firmowego e-booka czy nagrania przedstawiającego naszą firmę i jej pracowników.