Zalety Email Marketing Automation. Cz.1

Email Marketing Automation (EMA) to nic innego, jak proces automatyzacji malingów. Daje on możliwość kontroli i odpowiedzi na zachowania użytkownika na stronie internetowej. Marketing automation zyskuje coraz większą popularność, a wiele firm uważa EMA za jeden z kluczy do sukcesu firmy.

Jak to działa?
W największym skrócie. Zachowania odbiorcy na stronie podlegają stałej kontroli i analizie, dzięki czemu można każdemu indywidualnemu użytkownikowi wysłać dopasowane do niego maile z treściami marketingowymi. Aby „śledzenie” użytkownika było możliwe, powinien on wejść na naszą stronę za pośrednictwem odpowiedniego linka z mailingu.

Przykładowo. Jesteś właścicielem sklepu z ręcznie robioną biżuterią. Jedna z klientek otrzymuje od Ciebie mailing z linkiem do twojej oferty. Po kliknięciu w link, wchodzi na stronę Twojego sklepu. Od tego momentu system zaczyna zbierać informację na temat jej działań. Możesz dowiedzieć się np. jakie kategorie produktów przeglądała, jakie oferty przyciągnęły na dłużej jej uwagę. Dowiadujesz się, że klienta przeglądała srebrne broszki. Wykorzystując te dane wysyłasz do niej mailing ze specjalną ofertą na srebrne broszki. Możesz wysłać jej również mailing z ofertą produktów komplementarnych, które mogłyby również wzbudzić jej zainteresowanie. W efekcie takich działań nie tylko istnieje większa szansa, że klientka skorzysta z Twojej oferty teraz albo w przyszłości, gdy np. będzie szukała prezentu dla najbliższych. Zyskuje ona również poczucie, że oferta jest skierowana do niej indywidualnie i że jest traktowana w sposób wyjątkowy.

Co daje automatyzacja mailingu?
Niewątpliwą zaletą EMA jest ogromna oszczędność czasu. Gdybyś miał na własną rękę zbierać dane na temat użytkowników zajęłoby Ci to mnóstwo czasu, a wielu przypadkach okazałoby się po prostu niemożliwe. Dzięki automatyzacji zyskujesz wiedzę o realnych zachowaniach klientów na Twojej stronie internetowej. Masz szansę na szybsze dotarcie do klienta ze spersonalizowaną treścią. Jesteś w stanie ocenić zaangażowanie i chęć zakupu. Możesz również zwiększyć zainteresowanie danym produktem u klienta, który na razie wyłącznie go obserwuje. EMA to również doskonałe narzędzie do kształtowania lojalnych postaw Twoich klientów oraz budowania ich zadowolenia. Dostarczasz im przecież materiałów, stron i ofert idealnie dostosowanych do potrzeb i oczekiwań, a zadowolony klient to lojalny klient.

Źródło: http://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/314/czym-jest-i-jak-wykorzystac-email-marketing-automation

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *