Kilka skutecznych sposobów na promocję sklepu internetowego

Konkurencja w sektorze handlu internetowego jest obecnie ogromna. Wciąż przybywa nowych sklepów internetowych. Jak to się dzieje, że niektóre z nich znikają po kilku miesiącach istnienia, a inne odnoszą ogromny sukces? Wydaje się, że jednym z sekretów popularności sklepu online jest jego odpowiednia promocja. Przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na wypromowanie sklepu w sieci, podkreślając od razu, że nie jest to takie łatwe.

Zadbaj o widoczność strony

Wysoka pozycja w rankingach wyszukiwarek internetowych sprawi, że potencjalni klienci łatwiej znajdą nasz sklep. Skoncentrujmy się, zatem na umieszczeniu w nagłówkach, opisach produktów oraz zdjęć odpowiednich słów kluczowych. Jeżeli uważamy, że sami nie podołamy zadaniu wypozycjonowania strony, zlećmy je zewnętrznej agencji lub niezależnemu specjaliście od SEO.

Konkuruj ceną

Konkurowanie ceną to bardzo dobra strategia w przypadku sklepów internetowych, których koszty prowadzenia są dużo mniejsze, niż tradycyjnych sklepów. Warto umieścić sklep w jednym z serwisów, które mają na celu porównywanie cen. Porównywarek cen jest w sieci mnóstwo, a w większości przypadków zamieszczenie produktów jest w takim serwisie bezpłatne. Liczmy się jednak z koniecznością zapłaty za przekierowania.

Wykorzystaj siłę email marketingu

Dobrym pomysłem może okazać się stworzenie bazy klientów i przekonanie ich do zostawienia adresów mailowych. Możemy za pośrednictwem mailów na bieżąco informować klientów o nowych produktach w naszej ofercie czy promocjach na określone produkty. Regularne promocje z pewnością przyciągną niejednego klienta. Kto z nas nie lubi kupować po niższych cenach? Email marketing to wyjątkowo skuteczny sposób stymulowania klienta do zakupów. W wyniku takich działań staniemy się także bardziej rozpoznawalni.

Załóż bloga

Blog umożliwia łatwe zwiększanie ruchu na stronie. Staje się fantastycznym źródłem linków. Jednocześnie pozwala nam budować wizerunek eksperta w naszej branży. To bardzo ważne. Zastanówmy się, czy wolelibyśmy kupić określony produkt, od osoby, która już wcześniej dała nam się poznać, jako specjalista w swojej dziedzinie, czy od kogoś zupełnie przypadkowego. Odpowiedź nasuwa się sama.

Postaw na promocję w social mediach

O skutecznej promocji w sieci nie może być mowy, jeżeli nie wykorzystujemy potencjału drzemiącego w social mediach. Ilość dostępnych kanałów społecznościowych jest ogromna: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn, Tumblr. To tylko jedne z wielu przykładów. Zakładając profil na każdym z nich musimy liczyć się z koniecznością regularnego zamieszczania postów. Ważne jest również nawiązywanie relacji z użytkownikami. Możemy spróbować od czasu do czasu zorganizować ciekawy konkurs z nagrodami albo spróbować płatnych form reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *