Czy warto śledzić ruch na stronie?

Na tak postawione pytanie istnieje tylko jedna odpowiedź. Chcąc prowadzić nowoczesne działania marketingowe, nie tylko powinniśmy, ale wręcz musimy obserwować, w jaki sposób wpływają one na ruch i zachowania użytkowników. Mamy do dyspozycji szereg niezwykle pomocnych narzędzi. Zamiast więc zastanawiać się, czy śledzić ruch na stronie, przeanalizujmy raczej, które usługi wybrać.

Google Analytics, czyli król analizy ruchu na stronie

Nie powinno nas zwieść to, że program oferowany przez Google jest całkowicie darmowy. Jego możliwości, mimo to, są ogromne. Narzędzie to powie nam najwięcej na temat wpływu naszych działań na ruch w ramach witryny. Google Analytics oferuje nam cały szereg rozmaitych widoków oraz raportów. Dowiemy się dzięki niemu, jaki kanał pozyskiwania ruchu na naszej stronie okazuje się najbardziej dochodowy. Podejrzymy, o jakich porach dnia, a może nocy użytkownicy są najbardziej aktywni. Jeżeli zatrudniamy agencję SEO, przekonamy się czy jej działania przekładają się na zwiększenie ruchu z kanału organic. Google Analytics pokaże nam również, czy użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych.

Google Search Console. Monitrowanie strony czas zacząć!

Monitorowanie strony w wynikach wyszukiwania Google. To podstawowe zadanie kolejnego narzędzia od Google, Google Search Console, znanego kiedyś pod nazwą Google Webmaster Tools. Dzięki temu narzędziu uzyskamy wiele przydatnych informacji. Dowiemy się między innymi, które z podstron naszego serwisu wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google i jaką pozycję zajmują w rankingu wyszukiwarki. Uzyskamy również dane na temat generowanego przez nie ruchu. Aplikacja da nam także odpowiedź na pytanie czy nasza strona jest bezpieczna.

Po co właściwie monitorować dane?

Dodanie strony do Google Analytics oraz monitorowanie jej w Google Search Console nie jest żadną fanaberią. Nawet, jeżeli w danym momencie nie planujemy wykorzystywania tego rodzaju danych, w przyszłości może się to zmienić. Być może zaistnieje kiedyś potrzeba zatrudnienia specjalisty SEO lub nawiązania współpracy z agencją SEO. Wówczas tego rodzaju informacje mogą być bardzo potrzebne. Będziemy ponadto potrafili lepiej wycenić usługi oraz wyznaczyć cele do realizacji. Jeżeli dodamy do tego analizowanie zachowań użytkowników oraz analizę działań konkurencji, uzyskamy kompleksową analitykę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *