Your browser is out of date!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Try Firefox or Chrome!

Jak napisać idealny briefeventowy

Briefeventowy to podstawa zorganizowania udanej imprezy. Jest on fundamentem marketingu wydarzenia, bez którego nie uda się stworzyć idealnego spotkania. Co to w ogóle jest brie eventowy i jak go napisać?

 

Co to jest brief?

 

Słowo „brie” pochodzi z języka angielskiego i oznacza nic innego jak: streszczenie, przegląd faktów, a jako przymiotnik: krótki, zwięzły, treściwy.

 

Brief zatem jest więc określeniem miejsca, terminu, grupy docelowej wydarzenia, a także jego celów i efektów marketingowych. Dzięki skonstruowaniu briefu podwyższamy efektywność projektu, a także zmniejszamy koszty organizacji. Żeby jednak streszczenie wydarzenia przyniosło zamierzony skutek, musi być dobrze napisany.Poniżej przedstawiamy kilka porad, jak stworzyć dobry brief.

 

  1. Krótko, zwięźle i na temat

 

Pisząc brief należy pamiętać, o tym że ma on by zwięzły. Ma być streszczeniem i konkretnie opisywać założenia główne eventu. Dzięki takiemu przedstawieniu oferty agencja reklamowa właściwie odczyta oczekiwania klienta.

 

Długi brief nie spełnia swojej funkcji: najważniejsze informacje rozmywają się przez co ciężej jest podjąć właściwą decyzję. Natłok informacji nie jest tu wskazany, należy skupić się na konkretnych danych.

 

2. Podaj budżet

 

Nie podając budżetu imprezy nie tylko utrudnimy pracę agencji reklamowej, ale także sobie możemy przysporzyć wiele niedogodności. Agencja znając budżet imprezy ma możliwość przedstawienia bardziej skutecznych i stosownych rozwiązań, które to pomogą nam zrealizować zamierzone cele marketingowe, a my mamy szansę na oszczędności. Pozwala to również na zaoszczędzenie czasu i sprawniejsze działanie. Określenie ram finansowych na niższym pułapie jest dobrym rozwiązaniem. Zawsze bowiem można budżet zwiększyć.
 

3. Wyślij brief do kilku, dokładnie dobranych agencji

 

Mamy już gotowy brief. Brakuje nam tylko wyceny i realizacji przez agencję. Kolejnym krokiem będzie wysłanie briefu do agencji. Nie wysyłajmy go jednak do wszystkich, które znajdziemy – zróbmy selekcję i wyślijmy do kilku wybranych. Dlaczego?

Badanie znacznej części rynku przysporzy nam niepotrzebnych kosztów i zabierze dużo cennego czasu. Wysyłając projekt imprezy do wielu agencji, będą one badać te same elementy w tym samym czasie przez co podwykonawcy mogą podwyższyć ceny.

Stworzenie dobrego projektu imprezy i określenie budżetu wydarzenia nie jest rzeczą prostą. Warto go jednak zrobić, by krok po kroku zorganizować idealną imprezę z przyjemnością nie tylko dla osób bawiących się na niej, ale również dla organizatorów.