Zalety Email Marketing Automation. Cz.2

Możliwości wykorzystania Email Marketing Automation są ogromne. Przedstawimy najpopularniejsze sytuacje, w których zastosowanie EMA może przełożyć się na dostarczenie klientom odpowiednich i wartościowych treści, zaoszczędzenie czasu oraz realne zwiększenie zysków ze sprzedaży. Oto one:

Przypominanie o porzuconym koszyku
Sytuacje, w których klient sklepu online porzuca koszyk z zakupami, nie dokonując finalizacji transakcji wcale nie należą do rzadkości. Przyczyn takich zachowań jest wiele. Na etapie finalizowania transakcji bardzo często dochodzą do głosu emocje. Wystarczy drobna przeszkoda czy moment irytacji np. z powodu braku określonej metody dostawy, aby klient zrezygnował z zakupów. Automatyzacja z pewnością pozwala walczyć z tym problemem. Wiedząc o porzuceniu koszyka, możemy wysłać klientowi przypomnienie, zaoferować specjalny rabat czy zaproponować kontakt, jeżeli w trakcie dokonywania zakupów natrafił na jakieś trudności.

Segmentacja i dostosowanie ofert do klientów
Segmentacja to podzielenie listy adresowej na pewne grupy według ściśle określonych cech. Wracając do przykładu sklepu z biżuterią z pierwszej części artykułu, segmentem mogą być np. kobiety z województwa podkarpackiego zainteresowane srebrną biżuterią. Podstawą do segmentacji jest historia przeglądania. Znasz zachowania klientów na stronie, możesz, więc wysyłać im dynamicznie tworzone mailingi.

Cross-selling i up-selling
Jako właściciel sklepu internetowego pragniesz, aby Twoje produkty sprzedawały się coraz lepiej. Istnieją specjalne techniki, które zmierzają do podnoszenia wartości transakcji. Okazuje się, że w przypadku dwóch z nich, cross-sellingu i up-sellingu email marketing automatin zadziała doskonale.

Cross-selling polega na sprzedaży produktów komplementarnych. Przykładowa klientka zachęcona Twoim mailingiem zdecydowała się na zakup srebrnej broszki w Twoim sklepie z biżuterią Możesz zaproponować jej również zakup gustownych szkatułek na biżuterię dostępnych w Twojej ofercie.

Up-selling skupia się natomiast na przekonaniu klienta do rozszerzenia pakietu. Broszka znaleziona przez klientkę jest dostępna w wersji podstawowej i ekskluzywnej z cyrkoniami, rzecz jasna droższej. Zachęć, zatem klientkę do zakupu droższego modelu.

Zarówno w przypadku cross-sellingu, jaki up-sellingu mailingi stworzone dzięki procesom automatyzacji i śledzeniu zachowań klientów na stronie sprawdzą się idealnie. Będziesz w stanie wysłać klientowi mailling, który zachęca go do zakupu tego, czego naprawdę potrzebuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *