Czy sklep internetowy to dobry pomysł na biznes? – cz.1

Zalety sklepów internetowych są ogromne i trudno ich nie dostrzegać. Zakupy w sieci z całą pewnością są prostsze, tańsze oraz wygodniejsze. Nie trzeba przecież na nawet wychodzić z domu. Poza tym, w interncie znajdziemy cały przekrój towarów: od produktów spożywczych, przez ubrania, książki i płyty, po sprzęt elektroniczny i artykuły gospodarstwa domowego. W każdej z tych branż znajdziemy dziesiątki sklepów. Ceny z łatwością porównamy w wyszukiwarce internetowej. Z kolei na specjalnych forach internetowych oraz platformach służących do zamieszczania opinii prześledzimy komentarze zarówno na temat samych produktów, jak i sklepów, które je oferują. Największym atutem sklepów internetowych są dużo niższe ceny. Właściciele sklepów online są w stanie zaoferować swoim klientom tańsze produkty, gdyż nie muszą płacić za wynajem powierzchni handlowej, która stanowi niekiedy ogromne koszty. Czy zatem założenie sklepu jest dobrym pomysłem na biznes?

Czy znajdziemy nowych klientów sieci?

Konkurencja jest ogromna. Już na starcie wiele osób zastanawia się, czy sprzedaż w sieci zapewni im wystarczającą liczbę klientów. Ale bez obaw! 12 milionów Polaków jest już klientami sklepów internetowych. W przyszłości ta liczba nie będzie malała. Wręcz przeciwnie, przewiduje się raczej jej dynamiczny wzrost. Nie powinniśmy sobie, więc zadawać pytania „Czy warto założyć sklep internetowy”, ale jak najszybciej wziąć się za jego rozkręcanie.

Czy początki są trudne?

Samo założenie sklepu internetowego nie jest zbyt skomplikowane. Nie wymaga też przesadnie dużych nakładów finansowych. Tutaj liczy się przede wszystkim dobry pomysł, czyli znalezienie tej branży, która przyniesie nam największe zyski. Potem wystarczy już tylko zakup odpowiedniej platformy sprzedażowej, czyli specjalnego oprogramowania, które zautomatyzuje procesy zakupu i sprzedaży, stworzenie strony internetowej oraz opłacenie hostingu.

Musimy także wziąć pod uwagę koszty rejestracji działalności gospodarczej. Sklep internetowy tak, jak każdy inny rodzaj działalności wymaga zarejestrowania w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. Tak jak już wspomnieliśmy nie musimy martwić się o wynajęcie lokalu. Naszej głowy nie będzie zaprzątać także zatrudnianie pracowników. Na samym początku ich nie potrzebujemy. Dopiero w miarę pozyskiwania coraz większej liczby klientów, dodatkowa pomoc może okazać się niezbędna.

Oczywiście najważniejszą decyzją jest wybór rodzaju asortymentu. Na wstępie zrezygnujmy z bardzo szerokiego asortymentu. Wybierzmy raczej niszę, taką branżę, w której widzimy szansę na rozwój.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *