Czy sklep internetowy to dobry pomysł na biznes? – cz.2

W pierwszej części artykułu przekonywaliśmy, że założenie sklepu internetowego może być świetnym pomysłem na biznes w sieci, a droga do realizacji celu, jakim jest założenie własnego sklepu online nie jest wcale zbyt trudna, ani kosztowna. W tej części podpowiadamy, co zrobić, aby istniejący już sklep miał szansę przetrwać w konfrontacji z ogromną konkurencją oraz osiągnąć sukces.

Sklep idealny, czyli jaki?

Idealny sklep internetowy jest przede wszystkim funkcjonalny. To miejsce, w którym użytkownik na każdym etapie realizacji zamówienia i transakcji otrzymuje wsparcie ze strony systemu. To miejsce, w którym użytkownik nie musi zastanawiać się, co zrobić w danym momencie i gdzie szukać pomocy, kiedy pojawi się problem. Dlatego wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej jest tak istotny. Klient kupujący w sieci jest dosyć specyficzny. Przede wszystkim jest zaś bardzo wygodny. Nie lubi zbędnych czynności. Chce, aby zakupy były łatwe i szybkie. Strona internetowa sklepu musi, więc być dobrze przemyślana, a wszystkie jej elementy muszą być dopięte na ostatni guzik. Najlepszym wyjściem jest wybór firmy, która dostarcza profesjonalne oprogramowanie dla sklepów internetowych. Jeżeli jesteśmy laikami w tym temacie warto powierzyć jej również wdrożenie platformy na naszej stronie internetowej.

W każdym sklepie internetowym należy zwracać uwagę na odpowiednią prezentację produktów. Użytkownicy sklepów online doceniają przede wszystkim szczegółowy opis produktu, który ukazuje go nie tyle od strony jego zalet, co funkcjonalności. Opisując produkty postarajmy się przekonać klientów, że rzeczywiście są im potrzebne. Podpowiedzmy, w jaki sposób zaspokoją ich potrzeby. Dodajmy do opisu sporą ilość zdjęć. Ciekawą opcją są również wizualizacje 3D oraz filmy.

Dobra obsługa

Jeżeli wydaje nam się, że platforma sprzedażowa zrobi za nas wszystko, to już w pierwszych dniach działania sklepu zostaniemy wyprowadzeni z tego błędu. Klient internetowy, tak jak stacjonarny ma czasami wątpliwości. Zadaje pytania. Naszym obowiązkiem jest szybka reakcja na takie sytuacje. Musimy zadbać o to, aby klient zarówno przed dokonaniem zakupu, jaki po jego dokonaniu czuł, że znajduje się w centrum zainteresowania i zawsze może liczyć na pomoc. Ogromnie ważna jest możliwość kontaktu zarówno mailowego, jak i telefonicznego. Warto również pomyśleć o programie lojalnościowym dla stałych klientów, wysyłaniu newslettera oraz przygotowywaniu ciekawych promocji.łaściwa>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *